• Workshops beter werkklimaat

  • Lukt het u onvoldoende om uw doelen en kpo's te realiseren? Blijven de resultaten achter bij de verwachtingen? Zijn er grote verschillen in prestaties tussen vergelijkbare vestigingen? Groeit het ziekteverzuim? 

    Dit zijn symptomen dat te weinig mensen hun kwaliteiten (innerlijke schat) en persoonlijke kracht kunnen benutten. Het effect is dat u op zijn best middelmatige resultaten boekt en kansen in de markt laat liggen. Het betekent vaak dat het werkklimaat te wensen over laat. Met de workshops 'Beter Werkklimaat' wordt voor alle betrokkenen helder wat goed gaat en wat beter moet. Zodat iedereen in zijn kracht komt en maximaal kan bijdragen aan de oplossingen.

  • Aanpak

    • Wij bespreken met u de zichtbare problematiek, onderstroom en gewenste resultaten
    • Wij kiezen de best passende werkvorm en facilitators
    • Wij selecteren met u maximaal 26 succesfactoren die in uw situatie het meest relevant zijn
    • Deze stemmen wij af op het taalgebruik van deelnemers en bijvoorbeeld op medewerkerstevredenheidsonderzoeken
    • Afhankelijk van het aantal deelnemers gaan we na beoordeling van alle factoren met de belangrijkste drie tot vijf sterkste en zwakste factoren inhoudelijk aan de slag
  • Kenmerken

    Zichtbaar maken van, voortbouwen op of verder ontwikkelen van:

    • de kwaliteit van leiderschap
    • de kwaliteit van communicatie en informatie
    • de mate van consistente toepassing van missie en visie in de praktijk
    • het vermogen van het team om te leren en te ontwikkelen
  • Resultaten

    • Meer bewustzijn van kwaliteiten en belemmeringen op individueel, team en organisatie niveau (mensen, processen, systemen)
    • Meer daadkracht, meer betrokkenheid en hoger activeringsniveau van alle betrokkenen
    • Gedetailleerde en persoonlijke actieplannen voor verbetering (SMART)
    • Een ieder neemt verantwoordelijkheid voor en draagt bij aan de kwaliteit van het werkklimaat
    • Betere onderlinge verhoudingen en minder verspilling
    • Werkklimaat waarin iedereen zich maximaal kan inzetten voor het realiseren van de afgesproken doelen
    • Verhoging kwaliteit van dienstverlening en de kwaliteit van uw producten voor uw klanten